כיצד מקבלים הלוואה למימון התקנת מערכת חשמל סולארית מסחרית?

אמנם זה חשוב לשמור על הסביבה ולהשתמש באנרגיה ירוקה, אבל לא תמיד יש לנו את היכולת הכלכלית להגשים את השאיפה הנעלה הזו. לכן מדינת ישראל, כחלק ממדיניות הממשלה לעודד ייצור חשמל ממקורות של אנרגיה מתחדשת ומתוך שאיפה להגיע למצב בו עד שנת 2020 לפחות 10 אחוז מהייצור במדינה יתקיים בדרך זו, נותנת הלוואות למי שמעוניין להתקין מערכת חשמל סולארית מסחרית. מומחי נובה פיננסים מסבירים מה המצב כיום בנושא זה מול הבנקים.

בגדול, ההגדרה של מערכת סולארית מסחרית היא כל מערכת בעלת כושר ייצור של 15 קילוואט. כושר הייצור משתנה על פי פרמטרים שונים ובישראל יכול לנוע בין 50 לעד 600 קילוואט לפי גודל המערכת המדוברת. מערכות סולאריות עם הספק גדול יותר, נגיד של מגה-וואט ומעלה, נדיר לראות בארץ בגלל מכשולים רגולטוריים

הבנקים – ספקי האשראי העיקריים

כיום, בדומה לתחומים עסקיים אחרים במשק, הבנקים הם ספקי האשראי העיקריים אליהם פונים גורמים שונים בשוק הסולארי. רוב הבנקים מוכנים לממן מערכות מסוג זה לפי תנאים שונים כמו באיזה לקוח מדובר, מה גודל ומחיר המערכת המבוקשת ועוד. כמובן שתנאי המימון של ההלוואה ישתנו בהתאם לפרמטרים אלה.

כיצד זה בא לידי ביטוי? המומחים של נובה פיננסים אומרים כי, לדוגמה, הבנק עשוי להתייחס באופן אחד למפעל מצליח שרוצה להתקין על גגות המבנים במתחם מערכות לייצור חשמל סולארי, ובאופן שונה לחקלאים קטנים שרוצים להקים מערכת כזו על גג הלול או המחסנים שברשותם.

עתיד ייצור החשמל הוא באנרגיה סולארית

נושא ההלוואות למימון מערכות סולארית עתיד לקבל תנופה במהלך השנים הקרובות בזירת הבנקים הישראלים והבנקים הזרים כאחד, כאשר תחל הקמה של תחנות כוח גדולות שמבוססות על ייצור חשמל בעזרת אור השמש. דוגמה טובה לכך פה בארץ הוא פרויקט אשלים אשר בימים אלה נמצא בתכנון. כל פרויקט כזה הוא בעל היקף אדיר ועלותו מטפסת בהתאם לגובה של מאות מיליוני שקלים, אם לא מיליארדים.

נגישות